Tankfull.

Jag är riktigt trött nu.
Julfesten igår satte sina spår. Även om jag faktiskt gick hem ganska tidigt.
Me andra skor i en påse dessutom. Very much tant, jag vet.
Alltså borde jag gå å lägga mig, vilket jag snart ska göra.
Men, å detta vet jag me säkerhet, jag kommer inte somna snabbt.
Har på tok för många tankar som vimlar runt i mitt huvud. Om allt möjligt.
Som om jag har tankat tankar.
En av dem är en boktanke. En annan en jobbtanke.
Den om att skriva en bok har funnits länge, men idén om innehållet kom alldeles nyligen till mig.
Totalt oväntat, men inte desto mindre förtjusande.
Den om jobbet är mer konstant. Bara skiftande i intensitet.

Övriga tankar handlar mest om tid. Å kärlek.
Alltså sånt som kan göra vem som helst både tankfull å sömnlös. 
Fast kanske hellre det än tvärtom.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0