Kan man röka morötter?

Det är ungefär 3,5 månad sen jag slutade röka.
Det har gått oväntat lätt men ibland blir jag bara så jäkla sugen.
Jag låter  såklart bli ändå. Denna gången är på riktigt.

Många hittar ju nåt substitut.
Tyvärr ofta godis, fast man egentligen vill ta nåt nyttigt.
Typ morötter.
Gott och nyttigt. Enligt forskning oxå bra för synen.
Jag är glad om min syn inte blir ännu sämre.
Dessutom hjälper ju morötter tydligen hudfärgen.
Om man äter många.
Precis så som min mamma gjorde när hon väntade mig.
Jag föddes å va alldeles.. orange.
Läkarna trodde att jag hade gulsot.
Mamma frågade försiktigt om det kunde ha me hennes morotsätande att göra.
De skrattade åt henne å sa nej.
Mamma förklarade att hon hade ätit två kilo. Om dagen.
Då trodde de att det nog kunde va så trots allt.
Ändå.. Både mamma å jag har synfel.
Fast hennes är nog mest åldersrelaterat.
Mitt är mest dyrt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0