Aldrig mer igår.

Igår va fullständigt crappy.
En jagbordealdriggåttuppursängencrappy.
Såna dagar kan dra åt helvete.
Eller kanske just det den hade gjort, fast jag fick följa me.
Å andra sidan borde det varit varmare om så va fallet.
Varmt vore uppskattat.
I vilket fall är jag glad att igår är igår å aldrig mer blir idag.

Anyhow.
Idag är en bättre dag. Mycket bättre.
Men så är det ju onsdag oxå.
Onsdagar är generellt bättre än tisdagar. Det är sen gammalt.
Dessutom ganska nödvändigt just denna veckan. En dag till som igår hade inte funkat.
Så i morse vaknade jag som om jag fått tillräckligt me sömn, körde iväg me bilen som om den inte precis hade kostat mig några tusenlappar i reperation, fortsatte livet som om igår inte hände.
Jag gjorde planer, listor och radiointervju. Fick skratt-komplimang. Jobbade på.
Ibland är det faktiskt så enkelt som att låtsas för att det ska bli på riktigt.
Fortsätter snart kvällen på Harrys där mina intervjuoffer uppträder ikväll.
Skön rock är ett bra sätt att avsluta en onsdag.
Såklart vore det fantastiskt gott med ett glas vin då. Eller två.
Men jag tänkte låta bli.
Vi får se hur det går.. Allt hänger på om jag hittar det jag letar efter innan jag går hemifrån.
Vilket är tveksamt.
Min karaktär har varit borta länge.

 

Vilka jag intervjuade?
Liny Wood och Conny Bloom.
Ni får höra dem på fredag i radio. Då får ni såklart höra mig me. 102,4 kl 16-19.
Connys band Electric Boys är lika bra nu som på 80talet.
Om ni vill lyssna lite redan nu så hittas länk till Linys sida här till vänster.
Ge er själva en stund med den underbara rösten.
Som en onsdagspresent.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0