Å julen varar väl till...?

Ännu en tredagarsjul är över.
Nästintill över åtminstone.
Imorgon är en annandag, som Björkman sjöng.
Men vi firar inte då.
Om man inte räknar frukosten me julrester å paketbyte hos fina vännen alltså.
Som ju är ganska likt ett julfirande.
Men nej. Tre dagar får räcka.
Vi kallar det söndagsfrukost me köttbullemacka istället. Å jagtyckeromdigpresenter.

Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om julen egentligen.
Delar av mig gillar myset å andra delar kräks på eländet.
Klart att det ändå finns härliga stunder. Men de väger inte riktigt upp för allt stök.
Julklappspanik innan å extrakilon efter.
Jo, jag kan visst bestämma mig. Jag tillhör dem som faktiskt skulle kunna dra iväg över jul.
Ligga på en solstol me paraplydrink i handen.
Men det gör jag inte.
För jag har en dotter som uppskattar jul. Sålänge hon gör det firar jag.

Jag är i vilket fall glad att julen inte varar ända till påska.
"För däremellan kommer fasta".
I mitt fall kunde den me fördel infalla redan imorn. 
Å vara minst till midsommar.
Då dukas allt fram igen.
Eller just det, däremellan kommer påska. Sill å köttbullar..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0