Ingen prinsessa idag (heller).

Igår klippte jag mig. Eller, blev klippt. 
Idag försöker jag komma överens me nya frisyren.
Det går sådär.

Ok, så jag är ganska utseendefixerad.
Framförallt när det gäller mig själv.
Utseende är viktigt, även om det är långt ifrån det enda som betyder nåt.
Man kan faktiskt va både ytlig å innerlig på samma gång.
Förresten ligger ju skönheten i betraktarens ögon.
Idag är betraktaren bakis å vill inte behöva va ynklig för att håret är eländigt. Det räcker me ynket för trumslagandet inuti skallen.

Dessutom är jag hungrig.
Men orkar inte ens gå utanför dörren. 200m till affären på ena hållet å 200m till pizzerian på det andra.
Me andra ord 200m för långt nånstans.
Som sagt, inte tuff idag.
Ynklig å hungrig. Vart är prinsen när man behöver honom?
Eller en prins nångång alls för den delen.
Han knackar uppenbarligen inte på min dörr iaf. Varken för att komma me mat eller be mig prova skor.
Som någon skrev till mig förut:
Hur kul var det me bal på slottet nu då Askungejävel?

Jag fattar.
Det finns en anledning att det kallas saga.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0