Väntläge.

Jag är i väntzonen.
Just nu på väldigt många områden dessutom.
Sånt kan lätt ge lite dåligt humör. Åtminstone funkar jag så.
Det väntas på fortsättning, på svar, på avslut.
På att vintern ska försvinna.
På erkännande att det jag gör är bra.
På att hårt arbete ska betalas å på att nånting ska va enkelt nångång.
Vänta är typ min sämsta gren. Svart bälte i dåligt tålamod. 

Sedan tidigare idag väntar jag oxå på att min bil ska bli lagad.
Den bestämde sig helt sonika för att inte starta i morse. Totalt otajmat me tanke på att jag hade några mil att köra.
Jag fick tillbringa lite för mycke av min dag på verkstaden. Å se mer meckande än jag ville.
Tydligen nåt vajsing me temperaturmätaren till spjällmotorn. Den lurades å snodde batteri.
Såklart alldeles galet, det hör man ju.
Lärde mig alltså, helt ofrivilligt, nåt nytt idag. (avd. det-finns-nåt-positivt-i-allt)

Min chef sa i morse att alla dagar ovan jord är bra dagar.
Ibland känns det angeläget att ifrågasätta vissa påståenden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0