Vilket party!

Jag tonårssov idag. 
Vaknade me andra ord när man i normala fall äter lunch. Eller har ätit.
Det blir så ibland. När man har haft en alldeles fantastiskt trevlig kväll innan.
Växjös bästa hyllades alltså igår. Av mig å några hundra pers till.
Det va en mycke lyckad tillställning å jag hoppas att alla hade lika kul som jag.

Idag är jag inte jättetuff.
Ligger fortfarande under täcket, fast förflyttad till soffan.
Glad att nyårsplanerna inte är mer avancerade än god mat me finaste vännen.
Ytterligare ett party som igår känns långt bort just nu.
Mer som att det vore lämpligt på onsdag.
Å hey, vilken tur för mig att det är nytt party då. 
För trettondagsfirande. Eller bara en anledning för massa människor att träffas å dansa under spegelbollen.
I vilket fall på lagom avstånd från dagens huvudvärk.

Är det nu man vet att man är gammal alltså?
När man måste ha en vecka mellan varje festkväll för att orka.

Jag kryper ihop lite extra i soffan.
Känner att jag kommer stanna här resten av dagen.
Utanför snöar det. Igen.
Täcket längre upp mot hakan.
Snön faller å vi me den, som Lundell sjunger.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0