Havslufta mig.

Ibland, när man har lite för mycke att tänka på, kan man inte tänka alls.
Lite typiskt, me tanke på att man borde tänka som mest då.
För att kunna ha koll.
Lösa situationen.
Helt enkelt inte kortsluta fullständigt.

Regionchefen va på kontoret idag.
Sa att han alltid har huvudet fullt när han åker härifrån.
Jag vet känslan.
Förklarade för honom att jag brukar ha det så.
Kanske beror på att jag är här nästan jämt.

Så därför behöver man extra andrum ibland.
Eller, andrum alls för den delen.
Åka iväg å rensa skallen.
Det bästa för den sortens rens är hav.
Fast det inte alls har me fiskrens att göra.
Eller hav i huvudet på nåt sätt.
Mer att andas luften där.
Det är nåt magiskt med det, I tell you.

Med det sagt lämnar jag Rondellstaden några dagar.
För att bli omgiven av havsluft och magi.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0