Onsdagsbarn.

Bästa Onsdag!

Tack för att du tog dig tid för mig idag.
Jag har aldrig haft en så stressad dag med ett sånt lugn.
Förlåt min tveksamhet över din lojalitet.
Såklart du behåller ledande plats i min veckoälsklista.
Det är som att hela idag får nån slags egen lista.
Dagens bästa nr 1 va ett uppmuntrande pepptalk under lunchen.
Som att få en spann solsken hälld över sig.
Dagens bästa nr 2 va mötet efter lunch.
Ibland oroar man sig helt enkelt i onödan. Min oro ligger oftast i perfektionsstörning.
Dagens bästa nr 3 va min hyresvärd.
Ett plötsligt meddelande om att han överväger köksrenovering.
Jag hörde egentligen inte tveksamhetsdelen i det hela.
Mer när han sa att mitt kök ska renoveras.
Jublet gick inte att hejda. Just nu har jag två halva kök kan man säga.
Dagens bästa nr 4, en ljuvlig myskväll me en ljuvlig syster.
Därtill choklad, djungelvrål å Greys.
Dagens bästa nr 5, jag har ett brev att svara på.
Fina ord med nån slags innerlig förståelse.

Så återigen, tack.
Om måndagsexemplar är det felande så måste onsdagsexemplar va motsatsen.
Åtminstone i min värld.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0