Lika barn leker lika.

Visst är det där me personkemi en himla intressant grej?
Hur vissa människor bara funkar ihop. Klockrent.
Som om man har känt varandra hur länge som helst fast man nästan nyss mötts.
Samma tankar. Samma känslor.

Jag har några såna i mitt liv.
En av dem är väl egentligen beyond personkemi, mer som att vi andas gemensamt.
Så nära siamesiska tvillingar man kan komma utan att sitta ihop i kroppen.
Eller ens va släkt.
Vi fungerar som om vi känt varandra sen vi va småungar.
Det har vi inte. Inte ens storungar faktiskt.
Men hittar man väl rätt fomel så är ett år en egen livstid.

Det finns några till.
Inte riktigt lika nära. Men med stor delad förståelse.
En fantastisk kombination av att tänka å fungera likadant.
Att tex få en situation förklarad å känna känslan som om den vore min.
Jag blir lika glad varje gång det händer.

Alla lika. Alla olika.
Det gäller oavsett.
Men me vissa lite mer än andra.

Kommentarer
Postat av: pilla

Ibland blir 1+1 verkligen 2!!

2010-11-27 @ 01:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0