Gummistövlar runt i stan.

Hur kunde en tjej från landet bli såhär olantlig?
Orden va mina å frågan ställdes till min vän.
Efter att jag hade gett mina åsikter om outdoor-life.
Varianten som kräver lugn, tålamod, å alltsom oftast gummistövlar.
Jag är helt enkelt inte gjord för svampplockning.
Eller fiske för den delen.

Jag äger förvisso ett par gummistövlar.
Av tre anledningar.
Rondellstaden är oxå känd som Regnstaden.
De va snygga.
Shopping är kul. Även om det är gummistövlar man köper.

Har jag använt dem nån gång kan man undra då.
Ja, det har jag.
De visade sig nämligen va lätta att hoppa i när jag skulle slänga sopor.
Borde jag använda dem oftare?
Ja. Idag tillexempel.
Fast me tjockstrumpor i.
Regnsnö vräker nämligen ner ute.
Det suger lika mycke som det låter.
Både snö å regn tillhör mina sämsta väder.

Jag borde alltid bo i solsken.
 

Kommentarer
Postat av: Rosina

Sådana människor som vi borde alltid få bo i solsken!! För d förtjänar vi eg... tyvärr bestämde ngn annan att vi tydl inte skulle d....dumma dom!!

Tur att du själv e en solstråle iaf som kan skänka oss andra det ljus man så väl behöver =)

Kramen t dig!

2010-11-09 @ 14:01:20
Postat av: Angie

Härliga du! Tack å massa kram :)

2010-11-11 @ 17:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0