Tankebana.

Jag skulle kunna skriva nåt om mina 24 timmar på Östersjön.
Men det skulle betyda att jag måste återuppleva dem lite igen.
Låt mig istället bara säga nej.
För nästa gång jag blir bjuden på nåt sånt är det svaret.
Nej.
Över 20 m/s jobbar inte så bra me mitt balanssinne.
Konstant illamående va ett faktum.
Så vi lämnar båten.
Jag trivs bäst v i d hav helt enkelt.

Annars gillar jag att resa.
Verkligen.
Inte bara för målet utan oxå för själva resan.
Mest för att den ger mig tid tror jag.
Tid för tankar.
Jag har många såna.
Å nån gång måste jag hinna processa dem.
Vi kan kalla det dagdrömmande.
Resor är perfekta för det.
Oavsett om det är buss, tåg, bil eller flyg.
När jag reser själv så drömmer jag.

För ett tag sen gjorde SJ nån slags kampanj om det.
Den inre resan.
Bortsett från att SJ sällan håller tiderna så va det en fin tanke.
Men ärligt talat vill man ju inte resa hur jävla lång tid som helst.
Ens i tanken.

Tror att min nästa lilla resa kan bli Sthlm.
En lagom sträcka att tänka.
Ett lagom mål att känna.
Jag tar T-banan dit.
T som i tanke alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0