Må bra.

Peta inte i näsa eller ögon.
Ha sex ofta.
Detta va två av de råd jag hörde, för att hålla sig friskare i vinter.
WTF?!
Vad hände me vitlök å c-vitaminer undrar jag?

Anyhow.
Man tar ju det där me hälsa lite för självklart.
Tills man inte har den längre.
Men den är ju en av de stora grundstenarna.
Tillsammans me tid, pengar å kärlek.
Nåt som alla människor kan relatera till.

Hur är läget? Hur mår du? Allt bra?
Frågor som ställs flera gånger dagligen.
Med ett förväntat positivt svar.
Inte sällan är frågan dessutom utslängd på väg nånstans.
Som artighet, mer än för att faktiskt veta.
Inte för att jag tycker att frågan är särskilt artig när man inte har tid att vänta på svaret.
Oftast kommer rutinsvaret; tack bra.
Oavsett hur måendet är egentligen.

Sköljde ner ipren med resorb.
Det är svaret på hur jag mådde när jag stack från jobbet.
Är trött av rödvin. Å tid som gått.
Det är svaret på hur jag mår nu.

Gonatt världen, vi hörs å ses snart igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0