Som en stormning.

De sa på radion att det väntas snöstorm i Småland inatt.
Snö. Storm.
Två dåliga ord sammansatta till ett.
Å ganska typiskt vinter.
Jag är ju inte så mycke för nån av de där grejerna.
Men har ju lixom inget sätt att undvika dem.
Utomlandsflytt kräver lite mer än vinterogillande.

Jag låter mig förvisso gärna bli tagen me storm.
Men inte av snö.
Mer den där härliga varianten.
Har dock inte hört nåt på radio som tyder på den saken.
Å andra sidan jobbar de väl inte så mycke me långsiktiga prognoser.
Inte heller så extremt lokala kan man förmoda.

Man pratar ibland om lugnet före stormen.
Jag vill nog påstå att stormen lika väl kan komma först.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0