Vuxengöra.

30 är vuxen per definition.
Jag är vuxen. Gör vuxna saker.
Har viktiga möten. Anförtros med andra företags pengar.
Ansvarar för massa saker.
Betalar ränkningar å går på föräldramöten.
Men så finns det ögonblick då jag känner mig mer vuxen ändå.
Insåg, nu när jag gjorde eftermiddagskaffe hemma, att det va just ett sånt ögonblick.
Tror att jag förknippar det me min barndom.
Mamma gjorde kaffe, inte för att det kom fikagäster, utan för att hon ville ha det.
Precis som hon köpte choklad ibland fast det inte var lördag.

När jag gick på gymnasiet bodde jag själv.
16 år. 25 mil hemifrån.
Eget ansvar att handla, äta å överleva.
Det roliga var att det i min shoppingkorg som fick mig att känna mig mest vuxen va choklad.
Inte bröd, tvättmedel eller tandkräm.
Choklad.
Fast det va en dag mitt i veckan.

Så det är skillnad på vuxen, å vuxet beteende.
Och det är skillnad hur man definierar.
Idag är det förvisso lördag. Den officiella godisdagen.
Jag lutar mig tillbaka med en kopp kaffe å en chokladbit.
Vuxnare än på länge.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0