Back home again.

Hemma igen efter en vecka semester.
Mallorca.
Pensionärernas paradis.
Men det va trevligt.
Inte tanken att det skulle vara en partyresa ändå.
Istället innehöll den sol, bad, böcker å vila.
Märkligt hur mycke man kan vila om man bara tillåter sig.
Jag är vanligtvis inte så bra på det.
Finns lixom för mycke annat att göra.

Kom hem för bara en stund sen.
Borta bra men hemma bäst som de säger.
Jag säger hemma bra men borta fortfarande bättre.
Har inte riktigt hittat mitt bästa hemma än nämligen.
Men det är väl en sån där grej jag borde göra snart.

Fast jag har däremot hittat mitt bästa hemma för sen.
Alltså när jag blir pensionär.
Då kommer mitt bästa hemma va just Mallis.
Eller iaf nåt varmt ställe.
Jag gör mig helt enkelt lite bättre i varma länder.
Å vem vill inte leva sitt liv i solsken.
Egentligen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0