Beroende.

Det sas att man inte kan ge upp beroende, oavsett vad man är beroende av. 
Att man först måste nå botten för att kunna försöka släppa taget.  
Hur mycke beroendet än skadar oss, hur ont det än gör att hålla fast, kan det nämligen göra ännu ondare att släppa.
Har såklart å göra me graden av beroende tycker jag.
Men visst, svårt att sluta är väl egentligen hela definitionen av beroende.

Är väl så att man egentligen bara bör kalla det beroende när det är skadligt.
Annars mer allmänt villintevautan.
Avocado tillexempel, som är mitt senaste beroende - inte så skadligt. 
Däremot sånt som ger kickar till en början å sen förstör.
Droger, alkohol, försvinnande kärlek. Sånt man vet skadar men man ändå söker mer av.
Jag kan inte påstå att avocado har gett mig en sån häftig kick nångång.
Ingen annan grönsak heller för den delen.

När jag föddes va jag orange.
Läkarna trodde att jag hade gulsot.
Men nej då.
Min mamma va beroende av morötter bara.


Kommentarer
Postat av: Lillan

jag älskar dig <3

2010-10-16 @ 12:26:58
Postat av: Angie

Tack..?

2010-10-17 @ 00:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0