En kärleksaffär.

Jag älskar skor. Älskar.
Å hurra för mig, skor är lätt att hitta.
Det finns skoaffärer överallt.
Skor i alla storlekar å färger.
Stabila. Vackra. Konstiga. Fula.
Sköna. Snygga. Obekväma.
Ljuvliga. Måstehaiga.
Precis som människor kan man säga.

Tänkte på kärleken.
Hur den oxå finns överallt. Men ändå är så ofantligt svår att hitta. 
Man säger att den rätte dyker upp.
Allas favoritsäg menar oxå att det är när man som minst anar det.
Jag börjar ana att min rätte har gått vilse.
Verkligen åt motsatt håll.
Så nu, alldeles nu, är ett jäkligt oanande ögonblick i mitt liv vill jag lova.

Alla människor behöver kärlek.
Men jag tror inte att behovet är lika stort alltid.
För min del är det gigantiskt. Nästan jämt.
Lika mycke att ge som att få.
Kärleken måste lixom få cirkulera.
Byta plats å snurra runt precis som blodet.
Annars riskerar hjärtat att frysa.
Eller helt enkelt spricka.
Å sånt är ju så onödigt.


Jag har väldigt många skor.
Verkligen.

Man önskar bara att kärleksaffärer va lika självklara som skoaffärer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0