Flyg vilda fågel.

Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja va en fågel.
Om jag nu skulle va ett djur alls vill säga.
Fåglar är fina. Lättsamma på nåt sätt.
Å så kan de flyga.
Det är nog den bästa egenskapen fåglar har.
Ibland kan de iofs liknas lite vid grymma ledare.
Såna som skiter neråt.
Å inte bryr sig om oskyldiga människors huvuden.
Då är de såklart mindre härliga, de där fåglarna.
Men flygningen kompenserar ändå.

Nu har jag dock börjat fundera annorlunda.
Jag tänker bläckfisk.
Me massa armar å därmed superb multitaskingförmåga.
Skulle va extremt bra egenskap nu.
Bläcket kan dessutom va en skoj bonusgrej.

Å andra sidan, vore jag ett djur skulle jag inte behöva det där.
Mänskliga företeelser skulle lixom inte va aktuella då.
Det är bara på andra hållet sånt händer ibland.
Människor som härmar djur.
Åsnor verkar populära så.
Likaså kaniner. Å svin.
Strutsar förekommer.
Precis som kossor.
Även gamar, bockar, elefanter å ålar.
När jag tänker efter verkar de flesta djur representerade på nåt sätt.

Inte utan att man förundras över människor.
När de beter sig som djur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0