Revy & Gnockelimock.

Man säger att livet ska passera i revy.
När det händer nåt så drastiskt att det riskerar att va över.
Jag skulle vilja veta.
Tro mig, jag har på inget sätt dödslängtan, men jag är nyfiken.
Funderar på vilka av mina ögonblick som väljs att visas.
De stora omvälvande som jag ändå kommer minnas för alltid?
Eller de jag har glömt att jag varit me om?
Massa gamla vardagar, som det ju faktiskt finns flest av ändå.
Rent statistiskt borde de ju ha störst chans i den där revyn.

För övrigt önskar jag att det inte är nån revy alls.
Revy är lixom inte min grej.
På tok för mycke bondkomik. Smäll i dörrar å sånt.
Nästan som buskis. Huuu.
En snabbspolad romkom vore bättre.
Me töntlyckligt slut såklart.
Möjligen en musikal om det skulle behövas nåt mer teaterliknande.
Hoppas på ett steppnummer isåfall.
Stepp är kul.

Tänk förresten om det vore tvärtom.
Me vardagarna menar jag.
Tänk om det alltid va spänning å dramatik å glada upptåg.
Me gamla gråa tisdagar som ett slags ovanligt inslag.
Då skulle kanske söndagsångest va typ som gnockelimock.
Nån som vet vad gnockelimock är?
Nä precis.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0