Han är en Han.

Man kan dividera hit å dit om huruvida Gud finns eller ej.
Å man har olika goda skäl att tro det ena eller andra.
Jag tänker inte fördjupa mig i den frågan nu.
Däremot har jag bevis för att Gud, OM Han nu finns, är just en han.

Begrunda följande:
- Snö. Noll kompatibelt me höga klackar.
- PMS. Say no more.
- Mäns oförstående för kvinnor. TjejGud hade gett honom vett att begripa bättre.
- Apelsinhud hade funnits på apelsiner. Enbart.

Å framförallt, beviset av alla bevis:
Om Gud hade varit tjej hade man kunnat äta hur mycke choklad som helst utan synliga effekter.
Nu kan man inte ens tänka tanken.

Alltså är Han en man. Eller, snarare asgammal gubbe.
Dessutom behagligt nära solen.
Gående i fotriktiga sandaler som aldrig ger skoskav.
Troligtvis pensionär numera. För Han bryr sig inte så mycket längre kan jag tycka.

Vi får nog klara oss själva helt enkelt.
Bra kvinna reder sig själv. Det är sen gammalt.
Bra man reds av bra kvinna. Det är oxå sen gammalt.

Och om man inte lyckas så kan man ju alltid sälja sin själ.
Till någon en trappa ner.
För jag är ganska säker på att djävulen fortfarande är ung å aktiv.
Å frågar man vilken man som helst; att djävulen är en hon.
Inte mig emot.
Vi kommer ha en hejdundrande tjejfest när jag kommer dit.
Såsmåningom.
Efter jag har varit vid hur långt som helst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0