Lilla världen.

Slås då å då över hur liten världen är.
Man säger ju ofta så.
Men faktum är att det stämmer.
Världen ÄR liten.
För att inte tala om vårt land.
Å absolut Rondellstaden som jag lever mesta delen av mitt liv i.
På nåt sätt känner alla alla.
Eller åtminstone nån som känner nån.

Tydligen är man typ sex handskakningar från alla i hela världen.
Det är en hisnande tanke.
Amerikas president.
Madonna.
Den snygga killen på tv.
Sex handskakningar bort.

Å världen blir mindre.
Även om människorna blir fler.
Facebook hjälper till där.
Jag kan förundras över folk som känner varandra.
Gemensamma vänner utan annan gemensam nämnare.
Bara nån som känner nån.
I landet facebook.
För om det faktiskt hade varit ett land hade det varit världens fjärde största.
Det är tamejfan helt galet.
Å jag älskar det.

Det bevisar också ett annat vanligt säg;
Allt handlar om kontakter. Allt. Å alla.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0