Som att förkylningssova.

Mitt störda förhållande till sömn å min oförmåga att somna är ju sen gammalt, men i helgen har jag testat den andra varianten. Den som faktiskt innebär att sova ganska många timmar i sträck. Att jag sen vaknat me snorstreck på kudden, eller av hostatacker som fått mina lungor att förklara världskrig är ju en annan sak.

Uppenbarligen har jag inte köpt nån ny dator än, vilket alltså är den främsta anledningen till att jag inte skrivit så mycket i helgen. Den dator jag har funkar lite ibland, men kräver en hel del tålamod - något jag inte direkt är känd för att ha i överflöd. Men även om jag skulle haft det har inte tiden funnits så som den brukar.
I vanliga fall är "Alva-helger" såna då jag har en massa skrivtid på kvällarna när hon har somnat å jag sitter själv i min soffa me ett glas vin å en bit choklad. Denna helgen - not so much. Min förkylning har nämligen sänkt mig helt fullständigt å jag har nästan uteslutande somnat samtidigt som dottern.

Men nu är jag trött på att va sjuk. Nu ska jag bli frisk, få träna igen å bara njuta av våren sådär alldeles galet mycket som man kan om man inte hostar å snörvlar å vägrar inse att det nog är våren som faktiskt gjort mig lite sjuk till att börja med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0