Som att ha alla de bästa som sina vänner.

Långfredagen förra året var sannerligen årets längsta dag. Jag å dottern var tydligen helt fantasilösa, hade så sjukt tråkigt, alla var bara upptagna å dagen ville aldrig ta slut.
Aldrig igen tänkte jag då. Långtråkiga dagar kan dra åt helvete.

I år blir det därför den totala motsatsen.
Med undantag från delar av familjen å ytterligare några andra som av olika anledningar inte kan, ska jag få den otroliga förmånen att omge mig me några av de bästa människorna på jorden ikväll. I mitt hem. När man tänker på det är det faktiskt lite av ett nyp-mig-i-armen-tillfälle.
Vänner från lite överallt kommer för att fira långfredag å göra en variant av Pluras kök, som vi istället kallar Angies kök, å som bara innehåller vin å ingen mat men i övrigt är minst lika trevligt.
Mitt mål är att gästerna känner precis som Pluras - att kvällen aldrig ska ta slut. Ljuvligt är tillståndet vi strävar mot.
Med tanke på de människor som kommer tror jag inte att ljuvligheten ska ha några problem alls att infinna sig.

Imorn tar jag en ny flaska rosé i handen å beger mig utanför stan för att grilla me familjen. Det gäller ju att göra det mesta av de dagar som är så fantastiskt tajmade me både ledighet å sol.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0