Som en drömmare.

"The best thing in every noble dream is the dreamer..."

Jag har den senaste veckan drömt nåt så vansinnigt mycke varenda natt. Det blir så periodvis, men oftast när det händer omvälvande saker i mitt liv å jag inte riktigt har haft tid att processa allt på vakentid. Nu - not so much tidsbrist. Hela långhelgen, på filten under solen, har jag haft processtid i kubik. Å mer därtill. Men ändå tyckte väl min lilla hjärna att det är roligare att låta mig vakna å på en stund inte riktigt fatta vad det är som har hänt eller vad som faktiskt är verkligt.
Vad jag har drömt? Allt. Folk jag umgås dagligen med har blandats med facebookmänniskor från förr, det har ätits pannkakor och möblerats om, jag har varit glad å ledsen å sådär lagom förvirrad å overklig som man kan vara i drömmar.

Faktum är att jag drömmer väldigt mycket även i vaket tillstånd. Det kallas dagdrömmande å kan nog ha lite me obegränsad fantasi att göra.
Många är de dagdrömssamtal jag har haft, å ibland kan jag komma på mig själv me ett minspel som passar väldigt bra i dagdrömskonversationen, men lixom riskera att skrämma skiten ur nån som möjligen ser mig just då eftersom det saknar fullständig logik för den verkliga världen.
Ok, jag förstår om jag verkar redo för en krama-sig-själv-tröja, men hellre drömma lite för mycket, än att inte ha några drömmar alls.

"I have had dreams and I have had nightmares, but I have conquered my nightmares because of my dreams."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0