Som ett brev på posten.

Igår fick jag i min brevlåda:
Busstidtabell å Länstrafikens tidning Hit & Hän, me bilder på mig som glad resenär, samt besked från skatteverket. Det sistnämnda var det mest glädjande eftersom det gav mig över fyra tusen kronor. Bilderna till Länstrafikens kampanj gav mig ett resekort laddat med tvåhundra.
Anyhow. 
Direkt kände jag mig väldigt rik, började planera allt jag ska shoppa i Barca, ny dator, ny cykel, å sommarens semester.. * ljudet av gammal lp-skiva som plötsligt tystas* ... alltså, fyra tusen är ju inte såå mycket ändå. Men *musiken återupptas igen* så kom jag ihåg det resepresentkort jag fick när jag fyllde år, å tillsammans kan det minsann bli en riktigt bra resa åtminstone.
Så nu ska jag bara komma på vart jag ska åka.


Idag jobbar jag förresten som en tok.
Två dagar sjuk å två dagar iväg innebär hela veckans jobb på en dag. Som idag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0