Som nygrillad.

Det blev grillning ikväll. Kött å majskolvar å massa goda tillbehör. Nån gång måste man ju lixom offra sig å va så Svensson man kan va när solen skiner och man bor bland villor där folk tävlar om vem som har finast grill å mest välskött gräsmatta (idiotgrannkärringen exkluderad). Jag har en enkel klotgrill, som jag dessutom monterade lite fel (innan du skrattar åt det utmanar jag dig att montera en klotgrill, utan hjälp eller beskrivning. Som jag tidigare berättat var det då min dotter fick lära sig hela mitt förråd av svordomar).
Dock saknar jag två andra viktiga ingredienser när man ska grilla: tålamod och tajming. Man behöver alltså inte va raketforskare för att räkna ut att glöden var perfekt ungefär samtidigt som jag svalde sista tuggan.
Grillning kan möjligen ha hoppat upp nåt steg på listan över anledningar att ha en man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0