Som uppåttjack typ.

Ni vet när man sitter där i sin soffa - belåten över att det är fredag, framförallt för att man inte hade orkat med det practical joke som man anser att väckarklockan är varje morgon när den ringer eftersom man fortfarande inte har vett nog att somna i tid på kvällarna - i ett par för stora mysbyxor å med ett glas finvin i handen. Kanske har man precis kommit hem från en tillställning som visade sig bli lillasysters förlovningsfest å kanske känner man sig lite lite ensam ändå eftersom alla de vuxna småsyskonen hade sina respektive precis intill.
Ungefär då är just nu för mig skulle man kunna säga.
Då kan det vara så att man helt oförberett blir nästintill bombad med kärlek från alla olika håll, utan att man ens har bett om det eller att nån är i närheten, vilket är det finfina med vänner på distans som ändå finns där å är alldeles ljuvliga.
Inom en timme har jag varit saknad från semester på andra sidan havet och av gamla klasskompisar i Göteborg, blivit inbjuden till dop i Sthlm av människor jag inte ens kände för bara några månader sen men som blivit en del av nåt stort, blivit kallad bedårande, söt å charmig.. Jag har helt enkelt kunnat knarka vackra ord som underbara människor har överöst mig med. Bara sådär.
I ett sånt läge är det ganska lätt att luta sig tillbaka, sippa lite mer vin å må bra. Glöm sås-sås, bilreparation å tillfälliga självömkningsdippar.
Denna dagen - ett liv. Å vilket liv sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0