Som vanligt, nu för tiden.

Det bjöds trerätters igår, i hemmet på Söder där det de senaste fyra månaderna har lagats mer mat än vad det gjorts totalt på de tidigare två-tre åren. Om man känner mig behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att det inte var jag som lagade maten. Men jag hjälpte till att handla - de där storhandlingarna på Citygross gör mig alldeles yr, och vi lovade återigen varandra att det måste vara det mest Svenssoniga vi nånsin gör - och jag svarade nästan alla rätt på frågor om ingredienser som eventuellt kunde finnas hemma. Ett av de rätta svaren var ja, på frågan om nejlikor som tydligen skulle användas i den grekiska grytan.
Efter att ha erbjudit min hjälp med middagen tre gånger, samt mot slutet påpekat att han hade glömt lägga i de där nejlikorna satte jag mig på en stol å julpysslade istället. Eller, jag använde nejlikorna till att göra mönster på en apelsin, vilket såhär dagarna innan jul är nåt av det härligaste pysslet som finns.
Vad kan man säga, alla är bäst på nåt. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0