Som trots allt.

Det droppar vatten på fönsterrutorna, som om vädret inte riktigt kan bestämma sig. Nyss skrapade jag rutorna och halkade runt på isiga gator. Kanske har vintern lika mycket som alla andra att göra, jag vet av erfarenhet att det är svårt att vara överallt samtidigt.
Själv skulle jag vara lite effektiv och snabbfärga håret på egen hand, bara för att precis efteråt inse att jag hade tagit fel färg - tur i oturen blev det inte så konstigt, mest ingen skillnad alls - och jag påmindes återigen om varför man ska låta proffs sköta vissa saker.
Så här sitter jag nu, med min oförändrade centimeterutväxt, regnet på fönsterrutorna och en ljuvlig bukett tulpaner på bordet. Här sitter jag, å saknar mannen som jag inte kommer få träffa förrän nästa helg, men som varje dag, trots femtiofem mils avstånd, ger mig tusen anledningar att le. Det kan inget svårbestämt väder i världen ändra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0