Husmorstisdag.

Jag va hemma å VABade några timmar idag.
Vård Av Barnet som igår eftermiddag var jättehängig å feberfrossig, men idag plötsligt pigg som en lärka.
Vi spelade ett evighetslångt spel som var gjort för mindre händer än mina, samtidigt som jag passade på att springa upp å ner me tvätt, svara sarkastiskt på ett mail, göra packlista inför helgen, leta efter passet, flytta telefonkontakter, hjälpa dottern me matteläxa, och däremellan jobba lite via telefonen.
Jag har sagt det förut; varför göra en sak när man kan göra allt?
Och ja. Jag kunde faktiskt h j ä l p a henne me matten.
Allt detta hände för övrigt innan lunch.

I vanliga fall äter jag lunch ute på vardagarna, men eftersom vi ju va hemma idag fick jag lösa det på annat sätt.
Jag lagade helt enkelt maten själv. Jag, knäcketjejen, lagade riktig mat på en vanlig tisdag.
Och inte nog med det - jag gjorde matlåda till imorgon!
Jag var så förvånad över mitt eget beteende att jag tvättade bäddmadrasser och mattor av bara farten.
Som svar på frågan om vad som har hänt: jag vet inte.
Det kanske bor en liten husmor i mig trots allt.
Typiskt av henne att komma fram på en tisdag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0