Som kärlek.

"Love is being stupid together."

Alla hjärtans dag.
Jag tycker nog att man alltid bör visa kärlek å kramas me varandra. Oavsett vad man kallar dagen.
Men nu är det uppenbarligen någon som kommit på att man kan tjäna pengar på andra människors känslor, å då blir det såhär.
Själv spenderar jag dagen me jobb. Kontorsarbete å möten under dagen, styrelsemöte me marknadsföreningen ikväll. Är det inte kärlek så säg.
Fast jag fick faktiskt blommor å choklad igår. Å en önskan över telefon om att kunna vara nära.

Förra året spenderade jag denna dagen i Stockholm. Det va mys å en förhoppning om att det härliga aldrig skulle ta slut, vilket det såklart gjorde.
"Why do all good things come to an end?" Jag vet inte, men sagor gör oftast så. 
Fast just då var jag lyckligt ovetande och min Stockholmsweekend lite extra kärleksfull.
På Sergels torg stod två glada människor å delade ut gratiskramar. En väldigt fin gest måste jag säga. 
Faktum är att det  finns så många som lixom aldrig får kramas. Med någon. En dag som denna är då inte till nån glädje utan snarare en ännu större, å plågsamt uppenbar, påminnelse om ensamheten.
Tänk på det, du som har någon att krama. 
 
Va rädd om sagan.

"Once in a while, right in the middle of an ordinary life,
Love gives us a fairytale"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0