Som trollhår å vårlängtan.

En alltigenom bra dag vill jag påstå. Trots isande kyla utom å träningsvärk inom.
Redan före klockan tio i morse hade jag fått tre komplimanger för mitt hår.
Tre! För att se ut som ett penntroll!
Om ändå allt vore så enkelt.
Jobbmöten rullade lixom på som sig bör å jag kände mig på nåt sätt lika full av energi framåt eftermiddagen som när jag kom till kontoret vid halv åtta i morse, vilket va bara tolv timmar efter att jag gick därifrån igår.
Det kan vara våren. Den som väntar alltså.
För visst känns det ända ner i tårna att den snart kommer. Solen gör sitt bästa i striden mot snö å minusgrader, kämpar förtvivlat me strålar som ännu inte ger särskilt mycke värme, men som ändå värmer.
Som bubblande i hela mig väntar jag, precis som Ronja Rövardotter, på att få skrika mitt vårskrik.
Jag har väntat länge nu.
Vitsippor, cykelturer på nysopade gator, ljusare kvällar. Å doften. Den där doften av vår som är så ljuvlig som bara en vårdoft kan vara. Möjligen låter det löjligt, eller galet, men mitt blod blir alldeles rusigt bara jag tänker på det.
Snart. Hur snart som helst.


Dagen avrundades för övrigt med en dotter som påpekade att jag börjar bli gammal nu, å senare frågade mig vad kåt betyder.
Det är uppenbarligen inte bara jag som blir äldre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0