Låg batterinivå.

Både resan å målet tog extremt mycke på krafterna.
Jag är trött, av nån konstig anledning lite hungrig, me huvudet fullt av intryck som fortfarande inte hunnit sorteras å tankar sen tidigare som inte hunnit klarna.
Som ett dåligt batteri i laddningsbehov. På inget sätt i takt med en ny vecka.
Men det kommer.
Ikväll är det soffläge trots tusen saker som behöver göras. Laddning.
Imorn hämtar jag dottern efter jobbet, handlar, tvättar kläder å har en fullkomligt vanlig tisdag. Ny uttömning.
Måste planera å strukturera lite. Minst fram till midsommar som det känns.
Våren är lite lurig så, me alla sina löften om ljus å värme, som gör att man intet ont anande kan springa för fort i ren glädje å förhoppning. Planering å struktur är därför viktig.
Lite hjälp skadar inte heller emellanåt.
Jag är inne i en bokläsarsväng igen. Maler böcker. Helt utan medvetet val har det blivit böcker om balanserande kvinnor. Såna som försöker göra allt, samtidigt som de reder ut livet å vad de vill me sina runt 30.
Lite igenkänning alltså.
Livet är ofta en balansgång mellan ordning å kaos. På höga klackar.
Felet många gör är att gå ensam, utan att för den skull sakna sällskap. Snubbelrisken ökar markant då, I tell you.

En sak har jag lärt mig. Ensam är sällan stark.
Ensam är bara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0