En dejt?

Det där med att dejta är knepigt tycker jag.
Å då har jag ändå läst boken "Stora dejtingboken" som en omtänksam vän gav mig i 30-årspresent.
Vad räknas som en regelrätt dejt?
Kan man dejta flera samtidigt innan man vet vad man vill?
När slutar man dejta å börjar bli ihop?
Det finns så mycket oskrivna regler å så många frågetecken. Jag gillar inte frågetecken. Jag vill veta saker. Utropstecken å punkt är mer min grej.
Framförallt tror jag att det jag tycker är mest jobbigt är hela processen det innebär att lära känna någon. Å att nån ska lära känna mig. Tålamod är inte en av mina starkaste sidor.
Visst, det finns en tjusning med att lära känna någon, att inte riktigt veta vad som ska hända, undra om han ska ringa eller inte. Men det är inget mot tjusningen att lära känna någon som man redan känner. Det som gör någon speciell. Personen bakom favoritfärg, syskonredovisning å annat som vem som helst kan få veta.
Helt enkelt när man har slutat dejta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0