Cougar? Milf? Lammkött?

Cougar Town. Tv-serien med det ultimata innehållet å de perfekta karaktärerna å kommentarerna.
Det går inte att inte skratta högt.
Jag å finaste P plöjde ganska många avsnitt förut. Lycka i DVD-format.

Man vet att man börjar bli gammal när Cougar Town är igenkänningskomik.
Vilket kan ses både som tragiskt å komiskt.
Jag väljer det senare. Tragik finns tillräckligt ändå.

Insikten var inte given från början.
Jag har, sen programmet började, sagt att jag ska flytta till Cougar Town. Med ignorerad vetskap om att det är ett hittepåställe.
Lite visste jag då att jag redan kan leva det livet om jag vill. Typ.
Fast utan sol. Å vindrickande grannar samlade i mitt kök varje dag. Även om jag gärna dricker ett glas rödvin då å då, lite me tanken att det är nyttigt för hjärtat å sånt. Alla anledningar är bra har jag hört.
Men förutom det så handlar ju Cougar-grejen om äldre kvinnor. Och ärligt, nu riskerar man ju att snyggingen man uppmärksammar på krogen råkar vara fem, tio år yngre. 

Fast en Cougar måste nog egentligen va typ 40, å dejta 25åringar, för att få kallas Cougar på riktigt. Så att det blir lite för stor åldersskillnad för att anses som korrekt i mellanmjölkens land.
En 30åring som jag kan ju faktiskt ses som gammal eller ung, beroende på vem man frågar. (Ja, jag inbillar mig fortfarande att 30 kan ses som ungt. Låt mig hållas.)
Pratade me två killar om detta igår på kontoret. Den ena en goodlooking i 40årsåldern, den andra för ung för sin egen snygghet å charm, dvs en äkta cougarleksak.
Vi kom fram till att det snarare kan va optimalt att va 30. Mittemellanland. Man kan innebära Cougar/Milf-poäng för en 20-nånting-åring eller lammkött för en 40-nånting-åring. Utan att det blir fullkomlig skandal.
Om man nu skulle vilja vara nåt av det vill säga.
I vilket fall va det fint av dem att låta mig tro det. Snyggynglingen kramade mig lite för länge, å tackade tillåme låtsas-ja till mitt låtsasfrieri, som för att understryka sanningen i vår diskussion. 

Ibland behöver man bara intala sig att man har ett bra utgångsläge.
Även i Rondellstaden.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0