Dag 12. I min handväska.

Jag är tjej. Som har en handväska.
Egentligen borde det räcka att skriva så. Alla vet ju att tjejers handväskor innehåller mer än ett normalstort varuhus med både nödvändiga å onödiga saker som är absolut superviktiga att bära med sig.
Typ buntbanden som följer med i min. Jättenödvändigt. Eeh..

De absoluta braåhasakerna förutom plånbok, nycklar och kalender är såklart alvedon, plåster, nagelfil, tuggummi, lypsyl. Men tydligen oxå hårspännen, läppglans, betablockerare, bankdosa, gem, vantar, mössa, kvitton, ett gammalt hockeyprogramblad, presentkort, paraply å några bläckpennor.
Samt, av nån anledning och hur många gånger jag än byter väska, alltid en liten blyertspenna från IKEA oxå. Det är som att de där små grå sakerna förökar sig.
Varje gång jag byter väska så passar jag såklart på att rensa lite.
Jag inser att det snart är dax för byte igen. Vårfärg.
Lycka är en ny handväska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0