Dag 15. Mina drömmar.

"You may say I´m a dreamer, but I´m not the only one.."

Det finns många olika sorters drömmar. Dagdrömmar, nattdrömmar, livsdrömmar.
Jag är bra på alla.

Dagdrömmarna är kreativa. Inget tidsslösande drömmande om omöjliga saker alltså, utan mer sånt som reder ut mina tankar. Dagdröm blir klardröm.
Bästa stället för mig att dagdrömma är när jag reser. Flyg, tåg, bil.. Jag älskar att bara stirra ut genom fönstret å drömma. Är det jag som kör bilen tittar jag såklart ut genom framrutan å är väl mer normalt tänkande än drömmande då.

Mina nattdrömmar är närmast ett heltidsjobb.
Ibland händer så mycket när jag sover att jag är alldeles slut när jag vaknar.
Oftast hänger det ihop med hur mycket som händer när jag är vaken. Om det händer för mycket blir det som att tiden inte hinner till för alla tankar å då måste jag använda natten oxå.
Eftersom mitt liv är ganska intensivt så är det ett vanligt tillstånd.

Livsdrömmarna är de stora. Kärlek, jobb..
Egentligen är de väl mer visioner och mål. För det vore sorgligt att låta allt stanna vid drömmar å nöja sig med det som blir. Sen kan de alltid ändras med erfarenheter man får på vägen.
Oftast går de väl ändå ut på samma sak i slutänden. För de flesta.
Att vara lycklig.
En dröm kan också vara att behålla en verklighet.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0