Dag 23. Det här får mig att må bättre.

"Ingen kan vara nere med en ballong" /Nalle Puh

Allt är såklart beroende på hur dåligt jag mår till att börja me.
Ibland hjälper en stund på löpbandet tillräckligt.
Eller ett par nya skor. Alternativt en hel shoppingrunda.
Precis om de flesta blir jag glad av vänliga ord, komplimanger, små presenter, roliga överraskningar..
Helt enkelt när någon annan bryr sig om. Visar omtanke.

En annan sak som alltid får mig att må bättre består av ett rum me ett mixerbord, ett par skärmar å några mikrofoner. Radiostudion.
Jag kan va på vilket skithumör som helst, men allt det försvinner så fort jag kliver in i studion.
För det går lixom bara inte att va sur. Med härliga kollegor att prata me, å härliga lyssnare att prata för så ljusnar allt. Bara sådär.
It´s a kind of magic.

Men framförallt... en vän.
Jag är en såndär människa som gillar att prata om saker. Bra som dåliga. I vissa fall måste det kanske ältas till leda för att jag ska må bättre. Men, so be it.
Därför kan en underbar vän hjälpa långt för att må bättre i de allra flesta lägen. Har hon dessutom choklad me sig så blir det svårslaget.
Choklad är sällan överskattat i må-bättre-situationer.
En vän som min är det aldrig nånsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0