Dag 9. Min tro.

Många tror på nån Gud, en del bara på vad andra säger. Vissa tror inte på nåt å andra har helt tappat sin tro.
För mig är det inte så viktigt vad man tror på, bara man tror på nåt alls.

Jag är absolut troende.
Ibland lite väl lätt faktiskt. Särskilt när det gäller på vad människor säger. 
Jag vill helt enkelt tro att alla vill väl. Duuhh, as if.
Blåögd blick är den snabbaste vägen till besvikelse.

Fast man säger ju att tro kan förflytta berg, så nåt gott måste det väl göra. Eller.. är det viljan man säger så om? Det hänger väl iofs ihop. Vill man nåt så tror man ju gärna att det är möjligt.
Jag har träffat några berg i mina dar, så jag vet vad jag pratar om.. Hultberg, Edberg, Berg, Sandberg, Körberg...
Det fanns både tro å vilja i varenda fall, I tell you.
 

Anyhow.. Det finns alltså mycket att tro, eller inte tro, på. Å man kan uttrycka det på tusen olika sätt.
Men när allt kommer kring så är nog det viktigaste ändå att tro på sig själv.
Det är min bästa tro.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0