Å jorden snurrar sitt varv.

En timme på löpbandet förut va allt som hanns me i träningsväg denna veckan.
Jag sprang där å funderade på hur vissa verkar hinna allt. Träning, jobb, nöjen, kärlek, vänner, hobby..
Kom sen på att det faktiskt funkar, om man gör allt i måttliga mängder, å kanske mer än en sak samtidigt. Typ tränar me kärleken, eller har samma hobby som vännerna.
Jag har nog mest kombinerat på det sätt att mitt jobb har varit både mitt jobb, min kärlek å min hobby. Som dessutom tagit lite för mycket tid. Försöker nu bli bättre på att fördela tid.

Igår var jag ute på krogen.
Det faktum att jag tränade förut är en ganska enkel förklaring till gårdagens alkoholnivå. För låg alltså.
Nu menar jag inte att jag inte kan ha roligt utan sprit, eller att man alltid måste va toktankad för att gå ut, men i vissa fall är det just så. Typ när man går till Rondellstadens stadshotell en lönelördag.
Man bör helt enkelt va ganska tankad för att klara av alla andra fullkomligt nertankade människor som jublar över att lönen kommit, men som inte har några som helst planer på att låta den räcka månaden ut.
Mot bättre vetande gick jag ändå dit me två glas rött som enda stöd.

Det va trevligt, absolut.
Max två steg mellan varje känning som jag bytte ett hej, eller några fler ord, me.
Det va vänner från både nu å då, gamla klasskompisar, han me det snygga leendet å ung flickvän, marknadsstyrelsekollegan, snyggynglingen som återigen kramade lite för länge, exet som förklarade att man inte bjuder ex på fest, nån jag kände igen men inte kunde placera å därmed fick säga hej å förlåt till samtidigt, killen som jag träffat två gånger å förmodligen kunde kalla en dejt om jag visste den rätta definitionen på det, kompisen å hennes pojkvän..
Samt en nyligen hitflyttad norrlänning som bott i Skåne i åtta år å som försökte förstå det där me att alla krogar här stänger klockan två. Han jobbade me miljö på kommunen fick jag veta. Det verkade som han va ute själv, hyfsat städad dessutom. Cred till honom ändå.
Massa folk helt enkelt. Som vanligt.
Jag gick hem själv. Som jag brukar. En halvtimme innan de stängde.
Sov mina timmar å vaknade, efter drömmar om spöken å tappad handväska, någorlunda utvilad till åter en söndag.
Imorn börjar en ny intensiv vecka. En såndär när man ska försöka kombinera jobb, träning, nöjen, vänner..
Jag springer vidare i mitt liv.
Jorden snurrar sitt varv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0