Vatten utan andra människors kroppsbidrag tack.

Jag älskar hav. Ä l s k a r.
Å jag älskar badkarsbad.

Igår var jag i simhallen. Varianten som inte älskas alls.
Jag har helt enkelt svårt för det där att gå runt bland andras hudavlagringar i en kvävande högljudd å varm miljö. Börjar man sen ens fundera på vad som görs i vattnet... Huuu..

Men eftersom dottern gillar att bada åkte vi alltså dit.
Lyckligtvis simmar hon så bra att jag inte behöver bada utan minimerar det otäcka genom att gå barfota me uppkavlade byxben.  
Det kostade 75 spänn för mig. 75 spänn! För att gå runt bland hudavlagringarna vid bassängkanten i max tre timmar. Det är fanimej inte klokt. "Alla som går in måste betala i vilket fall" Jamen vad skulle jag gjort, skickat in barnet å väntat utanför? Jag betalade.
Sen kom frågan om jag hade hänglås me mig, till klädskåpet. Annars gick det tydligen att köpa. För 45 kronor.
Jag muttrade att jag skulle stoppa kläderna i väskan å ta me in.
Inte så att jag står å faller me 75 kronor. Eller 120 heller för den delen, om jag hade behövt hänglås. Det är ren princip bara.
Så på grund av ren princip, å ganska många orena människor, kommer det dröja länge innan jag åker dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0