Som otålig.

"Learn to be patient? I want to be patient NOW!"

Tålamod är en av de sju dygderna, som alltså är motsvarigheten till de sju synderna. Jag tänker att man ska va glad om man åtminstone har några av de där dygderna, alla har bara fina flickor som ska till himlen, å knappt de. Jag hade för egen del tänkt komma längre än så.

Det kan väl vara så att jag har lite dåligt tålamod. Att jag vill att saker ska hända NU, om alls. Det kan vara lite därför jag flyttade hemifrån när jag var 16 å tyckte mig vara vuxen. Det kan vara därför min golfkarriär aldrig ens blev särskilt mycket golf. Det är garanterat därför jag aldrig kommer att bli nån storfiskare. "Tålamod är fiskarens bästa vän" Tålamod my ass, fiskbilen står parkerad på torget å där kan jag dessutom välja vilken fisk jag vill ha. Filéad å allt.  

Men jag lär mig. Jag kan va tålmodig om jag verkligen vill, för envisheten är desto större. Å jag jobbar som bekant bättre me berg än me småsten..


"Patience is not the ability to wait, but the ability to keep a good attitude while waiting."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0