Som semesternedräkning.

Har man inte redan börjat fira semester så gör man det snart. Överallt ser å hör man hur folk räknar ner dagarna, hur det skriks ut S E M E S T E R med stora bokstäver. Vill man så gärna va ledig för ledighetens skull, eller vill man så gärna bort från jobbet? Det är en skillnad utan dess like, I tell you.
Jag tycker själv att det ska bli vansinnigt härligt med semester - fyra ljuvliga veckor att spendera med underbara människor, förhoppningsvis i solsken, utan att tänka på klockan - men inte för att jag vill bort från jobbet. Jag trivs med mitt jobb, mina kollegor, glädjen i en prestation å resultatet av densamma.
Det är en skön känsla - att det man spenderar så mycket tid med är något man tycker om. Klart att jag oxå har skitdagar då jag inte vill va me mer, å klart att jag har haft svackor då ingenting har kännts särskilt bra. Men nu, nu längtar jag efter semestern för själva semesterinnehållets skull.
Fyra dagar kvar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0