Som tillbaka till verkligheten.

Det var en ganska trött - och lite förvirrad, men det är en annan historia till ett annat tillfälle - tjej som för nån timme sen landade i Rondellstaden efter en vecka på ön i öster. Som jag skrev innan jag åkte, det är ett eget litet sagoland där livet blir ett annat oavsett om man vill, eller ens är förberedd på det.
Solen gick verkligen ner å upp igen där i havet, medan vi satt runt en lägereld å älskade livet - och alla var rörande överens om att perfektion ser ut precis sådär. Å nog för att jag är mycket för ord, men nån dag ska ni få se de vackraste bilderna, just för att bilder då å då kan säga så mycket mer än vad mina stora ord nånsin kan uttrycka.
Det blev alltså alldeles för få sovtimmar, massa rosé, skratt å sand mellan tårna, allt precis som sig bör när man spenderar en vecka på det sätt jag nyss gjort. Men det blev oxå oväntade vändningar å lite regn - för vi vet ju sen gammalt att inget nånsin ska va enkelt.
Nu packar jag om väskan för lite äventyr på andra kusten innan det är dax för mamma-dotter-vecka, men sen åker jag igen. Både för att jag kan - å för att det känns som att jag nog faktiskt måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0