Min farfar.

Min farfar är från Österrike, något han är väldigt stolt över. Han är som pappan i filmen 'Mitt stora feta grekiska bröllop', som säger att allt har sitt ursprung i Grekland, fast det såklart istället är Österrike som världen har att tacka.
De bruna ögonen tittar lite kritiskt, men ändå leende, varje gång man påstår något, och han svarar me ett hmmmande eller ren förvåning, eftersom han ju trots allt alltid är den som vet bäst.
Min farfar har alltid haft konstiga uppfinningar för sig, han önskar sig alltid presentkort på Harald Nyborg och jag vet aldrig vad han egentligen köper där, men eftersom han hellre använder de gamla kläderna än att slita på de nya fina han får av oss så fortsätter vi köpa presentkort.
Min farfar har varit med om mycket - på sätt å vis alldeles för mycket - i livet, men han har ändå förmågan att le å berätta historier å ha överseende me farmors sätt att vara.
Min farfar vet att han inte har så mycket liv kvar - det vet jag oxå, fast jag kan bara inte ta åt mig all den information som är verklig och tyvärr tidsbegränsad - å imorn ska jag sitta hos honom på sjukhuset å bara hata hela situationen igen, sen ska jag gå raka vägen ut å le mot livet. För jag har inget annat val.

Kommentarer
Postat av: Anonym

:'(

2011-06-19 @ 00:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0