Som uttrycksfull.

Det första jag skrev när jag skulle börja blogga för Nöjesnytt, och fick frågor om mig själv var "Jag är jag. Turligt nog. Det finns så många som försöker vara nån annan ändå."

Jo, jag är ju sånhär, ganska allt eller inget. Mår jag bra så mår jag bra, å då berättar jag oftast det för hela världen - eller åtminstone de som vill veta - precis som att jag delar mina jävligheter. Å jag vet att jag inte är så mycket för små försiktiga uttryck, utan istället hellre använder varenda superlativ som finns, för sån är jag som person i allt. Jag kallar människor jag tycker om för hjärtat, jag säger puss å kram om jag inte kan pussa å krama på riktigt och jag riskerar att nästintill slå ner folk i närheten när jag pratar om nåt som engagerar mig, då orden får uttrycksstöd av händerna.
Jag är sånhär, å alla som känner mig vet det - förhoppningsvis är det oxå en av sakerna som de gillar me mig - men så ibland kommer jag på att den som inte känner mig kanske har svårt att förhålla sig till det. När jag säger att jag är kär i hela livet menar jag egentligen samma sak som någon mer tillknäppt skulle uttrycka som att må riktigt bra. Jag använder helt enkelt bara lite större ord.
Nån gång ibland funderar jag på att kanske tona ner mig själv lite, inte vara så jäkla italiano me yviga rörelser i allt, men lika snabbt kommer jag på att då är det ju inte jag längre.

Jag är jag. Turligt nog. Å idag sjunger jag Winnerbäcks glada å ganska självklara.

"Jag vill inte äga dej
och peka ut nån väg åt dej
Jag vill inte bära dej
och springa runt och lära dej
och bara visa hur man är som mej
För jag älskar när du visar
att du vet att du har rätt
och rätar på din rygg
den är den rakaste jag sett

Jag vill inte binda dej
och styra eller hindra dej
Jag vill bara ta din hand
och kyssa dina röda läppar
Kyssa dina röda läppar
Kyssa dina röda läpppar

Jag behöver ingen lag
och inga jävla föredrag
Du är du och jag är jag
och är det så att din väg
ändå går precis intill
så kan vi bara hjälpas åt
att komma dit vi vill

Jag kan inte äga dej
och peka ut nån väg åt dej
Jag kan bara ta din hand
och kyssa dina röda läppar
Kyssa dina röda läppar"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0