Som att äta kakan å ha den kvar.

Jag vill ha ett hem me vitmålade gamla trägolv - fast jag vet att det är opraktiskt å inte alls går ihop me min ovilja att skrubba å skura.
Jag vill ha hemmagjord saft i vackra flaskor - fast jag vet att jag aldrig varken skulle göra eller förmodligen ens dricka den själv.
Jag vill bo mitt i stan me närhet till allt - fast i stillheten precis vid havet.
Jag vill ha en stor trädgård me massa äppelträd å jordgubbsland - fast jag varken har tid eller lust att ta hand om den.
Jag vill ha all den där chokladen me havssalt som bara ligger å väntar på mig - fast jag vill känna mig bikinibekväm på stranden.
Jag vill ha ett hår att rufsa om, alltid på max armlängds avstånd - fast jag vill ha det bekväma oberoendet kvar.
Jag vill ha rosé å kaffe me mjölk. Jag vill ha söta spetsklänningar å rockiga döskallemönster. Jag vill ha fötterna på jorden, men utsikt över hustaken. Jag vill ha närhet å frihet å hud å drömmar å karuseller.

Det är inte så att jag inte kan bestämma mig, eller inte vet vad jag vill.
Jag vet precis.
Det är bara att jag ibland vill ha kakan. Å ibland äta den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0