Som ett sommarregn.

Så fann jag mig plötsligt med en kväll utan planer - efter vad som känns som en evighet av dagar å nätter utan slut - och jag välkomnade den genom att sätta mig på stentrappan å fånga dagens sista sol. Strax därefter föll regnet å jag tänkte att det för en gång skull var vansinnigt vältajmat me sin luftrensning å ljuvliga sommarregnsdoft.
Ibland behöver man helt enkelt en paus, även om den betyder att man hinner sakna å önska att tiden gjorde sin snabbvariant, eller kanske just därför.
Tänk hörrni, att sommaren är här precis nu  - vi låtsas inte om att den blomstertid som kommit försvinner alldeles för fort, utan lever som om den var för alltid - å att livet är sådär bra som det faktiskt kan va om man bara låter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0