Som långledigt.

Det är lätt att tro att jag inte gör annat än att dricka rosé å njuta av livet - vilket såklart är en del av den sanning jag lever - men faktum är att jag gör mer än så. Jag har jobb att sköta, dotter att ta hand om, kläder att tvätta, å allt såntdär som tillhör nån slags normalt liv som kallas vardag. Å nu, när jag har köpt en bil som inte är annat än ren kärlek på soliga dagar, kan jag ju ändå inte dricka rosé i samma utsträckning ens om jag ville. Det blir helt enkelt en intressekonflikt där.
Fast jag är fortfarande av åsikten att man ska njuta av livet så mycket man bara kan, på så många sätt man kan, och om rosé är ett av dem: drick å va glad! (självklart aldrig i kombo me bilkörning)

Långledigt brukar dock innebära fler festkvällar än vanligt, som att vi plötsligt får en massa lördagar i rad. Igår blev AWn mer eller mindre en helkväll och ikväll är det faktiskt fest igen - denna gång i form av bjudning från Nöjesnytt - och jag räknar såklart med en någorlunda seg morgondag eftersom jag vet hur dessa fester med ett antal hundra partysugna människor brukar sluta. Man kan egentligen säga att jag bara byter huvudvärk.
Så mycket vet jag, men där slutar mina planer. Slutar. Jag har alltså inget mer planerat på hela helgen, vilket är en väldigt konstig situation för mig, eftersom min kalender mest liknar ett tetrisbygge me texter å tider att hålla reda på annars.
Kanske sätter jag mig i min fina bil å drar till Öland, kanske låter jag solen ge mig nya fräknar i trädgården på Söder, kanske tar jag bara dagen som den kommer å natten som den blir.

I vilket fall tänker jag njuta - av livet så som det alltid borde vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0